3 prosince, 2021
Jasné sluníčko, ze kterého nachytáte potřebný vitamín D.

Vitamín D je naprosto nezbytný pro lidský organismus

Lidské tělo potřebuje pro správné fungování odpovídající množství vitamínů, o tom není žádných pochyb. Jedním z těch nejdůležitějších je vitamín D. Jestliže nemáte představu o tom, proč se zaměřit právě na jeho konzumaci a v čem je přínosný pro Vaše tělo, prozradíme Vám to. A jaké jsou důležité konkrétní vitamíny?

  • Vitamín D2 zvaný ergokalciferol.
  • Vitamín D3 označovaný jako cholekalciferol.

Přínos vitamínu D pro lidský organismus

Nejprve pojďme zacílit na to, proč je tento vitamín tak důležitý pro člověka. V první řadě pomáhá tělu lépe využít fosfor a vápník. Udržuje kosti v těle v dobrém stavu a stejnou mírou přispívá i k lepšímu chrupu, potažmo zubům. Je to právě vitamín tohoto typu, jehož velký podíl je na procesu dělení buněk. S jeho dostatečným množstvím budete mít odpovídající hladinu vápníku v krvi a celkově zvýšíte obranyschopnost těla. Posílení imunitního systému hraje jistě podstatnou roli.

Vitamín D a jeho množství

Když už víte, že vitamín D by měl být nezbytnou součástí zdravého těla, zmíníme se o další věci. Kolik ho vlastně musíte každý den přijímat? V tabulce prezentované níže můžete porovnat doporučení české legislativy s výsledky odborných studií.

PředmětHodnota
Doporučená denní dávkaZkratka DDD
DDD podle české legislativy1 000 UI
Obecné odporučení1 000 až 3 000 UI
Maximální množstvíMax. 5x DDD
Jaká je doporučená denní dávka vitamínu D?

Tyto hodnoty se pochopitelně týkají dospělých jedinců. V jejich případě by denní přísun vitamínu D neměl překročit pětinásobek doporučené denní dávky.

Získejte vitamín D pro svoje tělo

K odpovídající dávce tohoto vitamínu se pochopitelně můžete dopracovat různými způsoby a úkony. Jedním z nich je například sluneční záření. V létě se stačí vystavit na půl hodiny na sluníčko a hned dostanete doporučenou denní dávku, včetně lepší nálady. Alternativou jsou pochopitelně nejrůznější druhy pochutin od ryb, přes vaječný žloutek, až po mléko. Pokud takové potraviny z nějakého důvodu nekonzumujete, můžete vitamín získat ještě z nejrůznějších doplňků stravy.