3 prosince, 2021
Mladé dívky si užívají aktivní aerobní cvičení.

Aerobní cvičení Vám pomůže rychleji zhubnout

Máte zájem o pohybové aktivity? Chcete změnit svůj lenivý způsob života a rádi byste se vydali cestou vytrvalosti a spalování tuků? Pak by se do Vašeho hledáčku mělo dostat primárně aerobní cvičení. Jedná se o pohyb, který je lehčí, avšak realizovaný delší dobu, při níž dojde ke spálení odpovídajícího množství tuků.

Co je to aerobní cvičení?

V první řadě bychom měli trochu odborněji nastínit, co je to vlastně aerobní cvičení? Jedná se o aktivitu, během níž Vaše svaly pracují za přispění dostatečného množství kyslíku. Ten mimochodem putuje do svalů. Opakem aerobního cvičení je anaerobní cvičení, při kterém je tělu dodáváno omezené množství kyslíku. Anaerobní cvičení je spíše o budování svalové hmoty, to aerobní zase o lepší kondici.

Je pravdou, že cvičení tohoto typu je ideální volbou pro spalování přebytečných tuků. Možná ani netušíte, jak výraznou energickou hodnotu má člověk v těle. Vyčíst to můžete z tabulky prezentované níže.

PředmětHodnota
Celkové tukové zásoby220 000 kJ
Svaly, krev a játra6 500 až 8 500 kJ
Snížení hmotnostiO 5 %
Hmotnost člověka70 kg
Jak je to s energií v rámci aerobního cvičení?

Ano, člověk o váze sedmdesát kilogramů má pro aerobní cviky tukových zásob více než dost, aniž by o tom věděl. Díky tomu se můžete věnovat nejrůznějším pohybovým aktivitám tohoto typu.

Výhody této pohybové aktivity

Není to ale jenom regulace tělesné hmotnosti, která je velkým přínosem. Podobných kladů a přínosů pro lidské tělo je více než dost. Jmenovat lze například zmírnění chronických bolestí, snížení příznaků astmatu, ale také zlepšení spánku. S aerobním cvičením budete prakticky regulovat hladinu cukru ve své krvi a zároveň zlepšíte svůj celkový kardiovaskulární systém.

Pohyb zaměřený tímto směrem ve své podstatě posílí Váš imunitní systém, takže budete schopni odolávat nejrůznějším virům a bakteriím. Ve výsledku zlepšíte svoji náladu a můžete se všemu aktivitě věnovat i se svými dětmi. Oblíbený je jogging, in-line bruslení, chůze do schodů, nejrůznější trenažéry a cyklistika.