3 prosince, 2021
Dívka cvičí doma. Slouží jí k tomu domácí posilovna.

Domácí posilovna – Vybudujte si ji od A až do Z

Člověk se může v současné době věnovat nejrůznějším pohybovým aktivitám. Hodně oblíbené je například kondiční plavání. To mimochodem můžete spojit s celkovým posílením svého těla. Ať už se snažíte shodit přebytečné tuky nebo jen sníte o svalnaté postavě. Jestliže nemáte rádi veřejné a přeplněné prostory, určitě Vás zaujme domácí posilovna.

Hlavní klady tohoto řešení

V první řadě nebudete muset platit žádné vstupné. Domácí posilovna Vás nebude omezovat z pohledu otevírací doby a můžete cvičit, kdy se Vám zlíbí. Stroje budou využívané pouze Vámi, takže žádné zdlouhavé čekání. Ušetřit můžete i čas, protože odpadá dojíždění do posilovny. Navíc budete poslouchat jen svoji oblíbenou hudbu. To jsou přednosti, které bezpochyby oceníte.

Domácí posilovna v otázkách a odpovědích

Pokud se Vaším cílem stane opravdu domácí posilovna, uvažujte na samotném počátku o jedné důležité věci. Kam ji umístíte? Mělo by se jednat o samostatnou místnost, kde budete mít klid a nikdo Vás nebude rušit. Podle požadovaného množství strojů by takový prostor měl mít rozlohu kolem deseti až dvaceti metrů čtverečních. Důležité je i dobré větrání, v lepším případě klimatizace. Ostatní rady související se zařizováním domácí posilovny vyčtete z níže uvedených otázek a odpovědí.

K čemu slouží posilovací lavice?

Existuje řada odlišných typů posilovacích lavic. Každá z nich slouží pro posilování odlišné části těla.

K čemu jsou multifunkční věže?

Ty na rozdíl od posilovacích lavic nabízí možnost vícero cviků. Neprotahujete jen jednu partii, ale může to být více částí těla najednou.

Jaké stroje pořídit pro aerobní cvičení?

V ideálním případě volte rotoped, spinningové kolo, eliptický trenažér nebo veslo.

Co by nemělo chybět v domácí posilovně?

Jsou to činky a kotouče v podobě zátěže při realizaci různých cviků. V poslední době je hodně populární zátěž zvaná kettlebell.

Jak by mělo začínat posilování v domácím prostředí?

Vždy své tělo na podložce dostatečně protáhněte. To samé platí po skončení posilování. Je třeba protáhnout svaly.