3 prosince, 2021
Ovoce, které je poměrně bohaté na zinek.

Zinek působí na lidské zdraví v pozitivním duchu

Chcete si udržet pevné a vitální zdraví? Potom se zaměřte na vitamín C, hořčík, ale také zinek. Právě třetí jmenovaný je přínosem pro lidské tělo a výrazným způsobem ovlivňuje jeho fungování. Pokud nemáte v těle dostatek zinku, můžete se setkat se slabou imunitou, alergickými reakcemi, neplodností, řídnutím vlasů a zažívacími obtížemi. A takové problémy nechce určitě nikdo.

Účinky zinku na lidské tělo

Nejprve si pojďme říci, v čem je tato látka prospěšná pro lidský organismus. Na počátku všeho byste měli vědět, že je to právě zinek, který do jisté míry ovlivňuje přes tři stovky biochemických reakcí v lidském těle. A to není opravdu málo. V první řadě se postará o lepší stabilizaci cukru v krvi. Dále blahodárným způsobem podporuje plodnost. Přispívá k posílení imunity a má protizánětlivé účinky. Ve výsledku urychluji hojení všelijakých ran.

Zinek působí na spoustu procesů

Přiblížit bychom Vám měli ještě další účinky a procesy související se zinkem. Typickým příkladem je trávení, protizánětlivé účinky, regenerace, růst, proteosyntéza a detoxikace. V závislosti na tom všem byste měli také vědět, jak velké množství zinku je vhodné přijímat. Doporučená denní dávka označovaná zkratkou DDD se pohybuje v rozmezí 8 až 15 mg. A jestliže nevíte, odkud zinek brát, přinášíme Vám prostřednictvím níže uvedené tabulky několik praktických tipů.

ZdrojMnožství
Hovězí maso12,3 mg
Dýňová semínka10,3 mg
Ústřice78,6 mg
Pšeničné otruby7,27 mg
V jakých potravinách můžete nalézt zinek?

Určité množství zisku však získáte i z pistácií, kešu, kuřete a v omezené míře z hub a fazolí. Pokud se pohybujete ve stresovém prostředí nebo se věnujete náročnější pohybové aktivitě, je vhodné doporučené denní dávky zdvojnásobit.

Zinek – Nedostatečné množství v praxi

Když budete mít nedostatek zinku, může se vše projevit například nepravidelnou menstruací, úbytkem na váze, depresemi, anémií, ale i poruchami zraku. Mezi známé obtíže se řadí akné a poruchy nálad. Proto nepodceňujte doporučené denní dávky zinku, které můžete podpořit formou praktických doplňků stravy.